اخبار

دکتررحیمی:60هزارنفرکرمانشاهی مبتلابه دیابت هستند

دکتررحیمی:60هزارنفرکرمانشاهی مبتلابه دیابت هستند
دکتر مهرعلی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از سال ۷۹ با توجه به خطر سیر صعودی مبتلایان به بیماری دیابت در استان، مرکز تحقیات دیابت بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه عزم جدی را آغاز کرد و مستقیماً با بیماران ارتباط برقرار کردیم.

وی افزود: از ۴۳۰ بیمار مبتلا به دیابت و دارای پرونده در سال ۷۹ هم اکنون قریب به ۲۲ هزار پرونده فعال در این مرکز داریم و برای تمام بیماران دیابتی مراجعه کننده به مرکز پرونده تشکیل و خدماتی همچون آموزش مستمر، مشاوره تغذیه، دارو و ... به بیماران ارائه می‌شود.

رحیمی آموزش را اساس پروسه درمان بیماری دیابت دانست و گفت: البته پیشگیری مقوله بسیار حائز اهمیتی است و در سه بخش پیشگیری اولیه شامل تشخیص و شناسایی بیماران و آموزش و درمان آنها انجام می‌شود و در پیشگیری ثانویه زمانیکه عوارض بیماری در فرد مبتلا بروز پیدا کرد تلاش ما این است که مانع از پیشرفت عوارض در بیمار شویم.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت و کلینیک غدد بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه افزود: در بخش پیگیری ثالث اما تلاش می‌کنیم تا عوارض بروز یافته در فرد مبتلا به دیابت تبدیل به عوارض جدی‌تر نشود.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به مرکز تحقیقات دیابت بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه مراجعه می‌کنند، افزود: تفاوت این مرکز با سایر مراکز این است که مستقیماً پزشک متخصص و یا فوق تخصص و به عبارتی اعضای هیئت علمی بیمار را ویزیت می‌کند و تمام هزینه‌های مرکز نیز با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.

۶۰ هزار نفر در استان کرمانشاه مبتلا به دیابت هستند

دکتر رحیمی مشکل اساسی مرکز تحقیقات دیابت بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه را نداشتن فضای فیزیکی کافی و مناسب برای بیماران به ویژه برای بحث آموزش آنان دانست و گفت: کمبود پرسنل نیز در این مرکز مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

این مسئول افزود: متاسفانه عدم توجه به مرکز تحقیقات دیابت بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه سبب ایجاد مشکلاتی برای ما شده و متاسفانه هیچ کدام از مسئولان دولت از این مرکز بازدید نکردند.

دکتر رحیمی با بیان اینکه خدمات دهی به بیماران دیابتی در مرکز  تحقیقات دیابت بیمارستان آیت الله طالقانی متفاوت و بهتر از دیگر مراکز است، گفت: در این مرکز به امکانات آزمایشگاهی نیاز داریم.

وی با اشاره به روند فزاینده ابتلا به بیماری دیابت در کشور افزود: از سال ۱۳۸۰ به بعد شیوع دیابت در استان کرمانشاه ۵ درصد بود اما اکنون به بالای ۷ رصد رسیده و ۶۰ هزار بیمار دیابتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هزار نفر از بیماری خود اطلاع ندارند.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۳:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید