اخبار

سفر مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به کرمانشاه

سفر مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به کرمانشاه

دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت روز پنجشنبه 96/10/14 به همراه رئیس محترم اداره تولید و تیمی از اداره کل وارد کرمانشاه شد.

ایشان پس از استقبال از سوی دکتر محمدی معاون غذاودارو و دکتر شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه در جلسه ایی با حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونین ایشان حضور پیدا نمودند. در ابتدا معاونین غذا و دارو، درمان، توسعه، مدیر تجهیزات پزشکی، مدیر مرکز رشد و فنآوری سلامت دانشگاه و... به بیان موضوعاتی در حوزه تجهیزات پزشکی پرداخته و ضمن تشریح مشکلات و نیازمندی های حوزه مذکور، موانع ذیل را مطرح نموده و از مدیرکل محترم تجهیزات درخواست رفع آنها را نمودند.

 

دکتر مسائلی:

- کارشناسان تجهیزات پزشکی دانشگاه باید توانمند باشند.

- تاسیس مرکز تحقیقات تجهیزات و ملزومات پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

- تجهیزات پزشکی طیف گسترده و متنوعی را در بر می گیرد و تاکنون 240 هزار قلم تجهیزات پزشکی ثبت شده است.بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در سطح کشور داریم.

دکتر مرادی ریاست محترم دانشگاه:

- در زلزله اخیر بسیاری از تجهیزات پزشکی موجود در مراکز درمانی استان از بین رفت و مدیریت تجهیزات پزشکی وزارت متبوع تعامل و همکاری خوبی با دانشگاه در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز داشت که جای تقدیر دارد.

معاونت محترم امور درمان:

- کنترل کیفیت تجهیزات تولید داخل در اولویت وزارت بهداشت قرار گرفته و ضمن ایجاد رقابت سازنده با کمپانی های خارجی مطرح امکان ارتقاء محصولات تولید داخل فراهم گردد. همچنین ایشان به بیان مشکلاتی در حوزه ملزومات تولید داخل و از جمله کاشتنی های ارتوپدی پرداخته و از مدیر کل محترم تجهیزات وزارت متبوع درخواست نمودند نسبت به رفع مشکلات تولید و همچنین امکان استفاده از محصولات خارجی در حوز ه هایی که هنوز به شکوفایی کامل نرسیده ایم مساعدت و پیگیری لازم را بعمل آورند.

معاونت محترم غذا و دارو نسبت به تشریح فعالیتهای حوزه تجهیزات پرداخته و از دکتر مسائلی و تیم مدیریتی ایشان در ایجاد هماهنگی به منظور جذب کمک های تجهیزات پزشکی تقدیر نمودند.

مدیر محترم مرکز رشد فنآوری سلامت دانشگاه در خصوص اخذ موافقت اولیه وزارت متبوع با تاسیس مرکز تحقیقات تکنولوژی پزشکی تجهیزات پزشکی بعنوان یکی از معدود دانشگاههای کشور اشاره نموده و به ذکر موفقیتها و توانمندی های مرکز رشد فنآوری سلامت دانشگاه پرداختند.

در ادامه جناب آقای دکتر شیرزادیان مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه تجهیزات پزشکی دانشگاه و عملکرد کم سابقه این مدیریت در طول یکسال در حوزه های نگهداشت و کنترل کیفی متمرکز تجهیزات پزشکی دانشگاه برای اولین بار در کشور به صورت متمرکز، خریداری منحصر بفرد تجهیزات پزشکی موضوع معاملات متوسط و مناقصه ایی به صورت 100درصد در قالب کمیته خرید متمرکز با حضور تمامی صاحبان فرآیند و دستاوردهای این فرآیند و همچنین ساماندهی خرید نیمه متمرکز ملزومات مصرفی اشاره داشته  و عنوان نمودند مجموع این فعالیتها باعث ارتقاء رتبه دانشگاه از قعر جدول به رتبه سوم کشوری گردیده است که این عملکرد با ابراز خرسندی مدیرکل محترم تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مواجه شده و از این عملکرد تقدیر بعمل آمد.

معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز به بیان مطالبی در خصوص توزیع اعتبارات مرتبط با تجهیزات پزشکی پرداخته و از دکتر مسائلی درخواست نمودند با  عنایت به مشکلات دانشگاه در زلزله اخیر، کما فی سابق توجه ویژه ایی به این استان داشته باشند.

دکتر مسائلی و تیم ایشان در ادامه به بازدید از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های تجهیزات پزشکی و همچنین دیدار با کارشناسان حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه و بازدید از این حوزه در معاونت غذا و دارو پرداخته و سپس به منظور بازدید از بیمارستان آسیب دیده شهرستان سرپل ذهاب عازم این شهرستان گردید. دکتر مسائلی در بازدید از بخش های مختلف بیمارستان و طی مصاحبه با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تسلیت این واقعه دلخراش به اقدامات وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی ضمن برنامه ریزی دقیق و همکاری تنگاتنگ با حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه پرداخته و عنوان نمودند در فراخوان بعمل آمده مقادیر چشمگیری تجهیزات و ملزومات پزشکی به استان ارسال گردید که با برنامه ریزی منسجم و کم سابقه خوشبختانه کوچکترین نارسایی در این حوزه مشاهده نگردید.  همچنین با عنایت به حضور یک نفر متخصص ارتوپدی در شهرستان مذکور و نیاز به تجهیز یک اتاق عمل ارتوپدی، مدیرکل محترم تجهیزات پزشکی قول مساعد را در خصوص تامین تجهیزات این اتاق عمل داده و نیز از دانشگاه درخواست نمودند تا نسبت به نیاز سنجی تجهیزات اورژانسی مورد نیاز و ارائه آن به اداره کل تجهیزات پزشکی به منظور جذب مشارکتهای انسان دوستانه از سوی شرکتهای تجهیزات پزشکی اقدام گردد.

ایشان در پایان سفر یک روزه به استان کرمانشاه و همدان به تهران بازگشتند.

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید