اخبار

هفته سلامت مردان 7-1 اسفند97

هفته سلامت مردان 7-1 اسفند97

هفته سلامت مردان 7-1 اسفند97

هفته سلامت مردان؛هرسال از اول تاهفتم اسفندماه هفته سلامت مردان نامگذاری شده است به همین مناسبت سری برنامه های اموزشی مرتبط با مردان جهت آگاه سازی جامعه انجام می گیرد مطالب ذیل نیز در همین راستا می باشد امید می رود مطالب مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

مردان بعنوان محور اصلی اقتصاد خانواده ونیروی کاردرجامعه به شمار می روند وتلاش برای تامین سلامت جسمی روحی و روانی آنان تاثیر بسزایی درتوسعه اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ، بهداشتی خواهد داشت.

نداشتن فعالیت بدنی موجب افزایش خطر انواع بیماریها ، دو برابر شدن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت نوع دو ،چاقی ، افزایش خطر ابتلا به سرطان روده ، بالا رفتن فشار خون،اختلالات چربی،استئوپروز(پوکی استخوان ) ،افسردگی و اضطراب می شود .


داشتن فعالیت جسمانی هوازی با شدت متوسط به مدت 30 دقیقه در 5 روز هفته ، انجام تمریناتی که موجب افزایش قدرت و استقامت عضلانی شامل تمرین با وزنه، حرکات نرمشی با تحمل وزن، بالا رفتن از پله و تمرینات مقاومتی مشابه از جمله راهکارهای حفظ سلامتی در مردان به شمار می رود.

افزایش تعداد ضربان قلب و تنفس و افزایش کارایی و ظرفیت قلبی و ریوی و همچنین افزایش قدرت عضلانی و استخوانی و کاهش خطر پوکی استخوان را از جمله مزایای انجام ورزشهای هوازی و قدرتی برشمرد.


ورزش کردن مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی ، سرطانها را کاهش می دهد، در کنترل چاقی،فشارخون، کلسترول بالا موثر است و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد .


فعالیت بدنی مناسب به پیشگیری یا کاهش پوکی استخوان و درمان حالت های دردناک مثل کمردرد و زانودردکمک می کند و موجب افزایش سلامت روحی و روانی میشود.


انجام فعالیتهای ورزشی اضطراب،استرس و احساس افسردگی و تنهایی را کاهش و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.



۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید