واحد بهداشت محیط:
آقای مهندس علی تیموری
مدرک تحصیلی:
کارشناس بهداشت محیط
خانم مهندس الهام اسماعیلی(شرکتی حجمی)
مدرک تحصیلی:
کارشناس بهداشت محیط
فعالیت های
واحد بهداشت محیط:
l هماهنگی و اقدام در جهت تشکیل
کمیته بهداشت و کنترل عفونت بیمارستان و شرکت فعال در آن و پیگیری مصوبه های
مربوطه
l تهیه و تدوین مطالب آموزشی و
تشکیل جلسات آموزشی مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت عمومی برای کارکنان رده های
مختلف
l نظارت و مداخله در عقد قراردادهای
خدماتی بیمارستان و مطالبه کارت معاینه پزشکی، کارت معاینه کارگری و گواهینامه
آموزش بهداشت عمومی پرسنل مشمول قانون
l وضعیت آب مورد مصرف بیمارستان
(شبکه عمومی و خصوصی) و تشکیل پرونده مربوط به آن
l کنترل بهداشتی آب مصرفی از نظر
کمی و کیفی و انجام آزمایشات دوره ای میکروبی و شیمیایی و کلرسنجی با استناد به
دستورالعمل ها، استانداردها و شرایط موجود
l نظارت، بررسی و کنترل بهداشتی بر
کلیه مراحل مختلف جمع آوری، نگهداری، تفکیک، انتقال، نگهداری موقت و دفع زباله های
بیمارستانی و جلوگیری از فروش و بازیافت زباله بیمارستانی
l نظارت و کنترل بهداشتی بر نحوه
دفع فاضلاب بیمارستان و در صورت معضل، ارائه پیشنهادهای اجرایی مناسب
l نمونه برداری پساب خروجی سیستم
تصفیه فاضلاب برابر دستورالعمل های اعلام شده (در صورت وجود تصفیه خانه) به منظور
بررسی کیفیت پالایش فاضلاب
l کنترل حشرات و جوندگان با الویت
بهسازی محیط، دفع بهداشتی زباله و در صورت نیاز، استفاده اصولی از روش های شیمیایی
و نیز جلوگیری از فعالیت شرکت های سم پاشی غیر مجاز
l نظارت و مداخله در تهیه و کاربرد
مواد گندزدا و پاک کننده بیمارستان
l اقدام لازم در زمینه تهیه البسه و
ملزومات مورد نیاز در سمپاشی و ضدعفونی (روپوش، کلاه، دستکش، ماسک، چکمه و...) و
تدارک سموم و مواد گندزدا و دیگر تجهیزات و وسایل مورد استفاده در سمپاشی و
ضدعفونی با هماهنگی مسئولین بیمارستان
l بررسی وضعیت فنی و بهداشتی سیستم
تهویه مطبوع در بیمارستان (گرمایش و سرمایش) و پیگیری در جهت رفع مشکلات احتمالی
موجود
l پیگیری و اقدام در زمینه مسائل
بهداشتی و حفاظتی بخش پرتوهای یونسازبا کمک مسئول فیزیک بهداشت
l نظارت فنی و بهداشتی مستمر بر
نحوه کار آشپزخانه شامل :
(شرایط بهداشت محیطی آشپزخانه، وضعیت سردخانه، انبار نگهداری مواد غذایی، سرویس
های بهداشتی، بهداشت فردی کارکنان، اتاق استراحت کارکنان، شستشو و ضدعفونی ظروف،
شستشو و ضدعفونی سبزیجات خام مورد استفاده، وضعیت بهداشتی مواد غذایی آماده طبخ،
وسایل و ظروف مورد استفاده و ...)
l نظارت و هماهنگی لازم در زنجیره
تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی با همکاری کارشناس تغذیه بمنظور اطمینان از سلامت
توزیع و مصرف غذا
l نظارت و کنترل دائم بر امور مربوط
به رختشویخانه و رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی از نظر تفکیک البسه عفونی از
غیرعفونی در هنگام شستشو و استفاده از دستگاههای شوینده اتوماتیک و مواد پاک کننده
مناسب و ضدعفونی و اتوکشی البسه بخش عفونی و آلوده (توضیحا در کاربرد مواد ضدعفونی
کننده بایستی دقت لازم در انتخاب نوع آن و میزان مجاز بعمل آید تا خرابی دستگاهها
و البسه را سبب نشود.
l ارتباط مستمر با معاونت های
بهداشت و درمان در هماهنگ کردن فعالیت های اجرایی و دستورالعملها و اقدامات نظارتی
در بیمارستان
l ثبت و ضبط اقدامات و مکاتبات
اداری و تشکیل بایگانی درست و منظم به نحوی که روند فعالیت ها و پیگیری امور بدین
طریق کاملا قابل دسترسی و مشهود باشد.
l ارائه راهکارهای بهسازی بعنوان
اصولی ترین روش کنترل ناقلین