🔶 به گزارش روابط عمومی مرکز طالقانی، دکتر سیفی ریاست محترم مرکز اظهار داشت: در راستای بهبود عملکرد بیمارستان طالقانی، افزایش بهره وری و مدرن سازی سیستم های بیمارستان اقدامات متعددی توسط واحد فناوری این مرکز انجام شده است.
🔸وی افزود: با تلاش و پیگیری دلسوزانه تمامی کارکنان فناوری اطلاعات و با مسئولیت پذیری و تعهد قابل تقدیر آنان، برنامه ریزی دقیقی برای تحول در زیر ساخت های نرم افزاری، سخت افزاری و ارتباطی مرکز طالقانی انجام شده و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت حوزه فناوری به دقت تعین شده اند. هم چنین پیش نیاز های تبدیل مرکز طالقانی به یک بیمارستان مدرن با خدمات دهی آنلاین به بیماران فراهم شده و با تأمین و توسعه امکانات سخت افزاری و زیرساختی اکنون در حال دستیابی کامل به این هدف هستیم.
🔷 قابل توجه است که این برنامه ریزی ها و اقدامات فنی در افزایش سرعت و کیفیت خدمت رسانی به بیماران و هم چنین ارتقای بهره وری پرسنل نقش اساسی داشته است. همچنین منجر به کاهش چشمگیز هزینه ها، تغییر فرآیندهای دستی و سنتی به روال های سیستمی و کامپیوتری، افزایش امنیت در فضای تبادل اطلاعات، دسترسی سریع تر و دقیق تر به داده ها و آمارهای اقدامات درمانی و مالی و اداری، حفظ بهتر داده های پرونده بیماران، سهولت دسترسی پزشکان به داده های درمانی با حفظ حریم خصوصی، پشتیبان گیری پیشرفته از داده ها و ارتقاء سرعت و کیفیت لینک های ارتباطی همراه با کمترین میزان قطعی بوده است .
🔹اهم این اقدامات به شرح ذیل می باشد:
1⃣نصب تجهیزات زیر ساختی مدرن و به روز رسانی تجهیزات موجود به منظور افزایش سرعت و کیفیت خدمات فناورانه در کنار رعایت استانداردهای امنیت شبکه و پدافند غیرعامل.
2⃣ حذف تنگناهای شبکه و راه اندازی سیستم مانیتورینگ شبکه و اتاق سرور مرکز
3⃣راه اندازی سرورهای ذخیره سازی مدرن و قابل اطمینان برای نگهداری مطمئن اطلاعات عظیم مرکز ، همراه با راه اندازی سیستم پیشرفته پشتیبان اتوماتیک از داده های مهم مانند سیستم های پکس، اتوماسیون، HIS، بایگانی مدارک پزشکی، مدیریت خدمات بیمارستانی و ...
4⃣راه اندازی سیستم مدیریت خدمات سازمانی ESM و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ITSM شامل سیستم های مدیریت دانش، مدیریت اسناد، مدیریت دارایی ها و...برای استاندارد سازی و نظم بخشیدن به شیوه ارائه خدمات فناوری به دیگر واحد های بیمارستان.
5⃣راه اندازی سیستم تیکتینگ برای ثبت درخواست های پشتیبانی کاربران و پاسخ گویی سریع و دقیق به آنها.
6⃣راه اندازی پرتال های تحت وب برای ارائه خدمات به پرسنل داخلی و خدمت گیرندگان مرکز با محتویاتی شامل نظر سنجی، آموزش به پرسنل و بیماران، فرم های الکترونیک خدمت رسانی آنلاین.
7⃣تولید نرم افزارهای مورد نیاز واحدهای محتلف اداری، مالی و درمانی مرکز و تلاش برای جایگزین کردن ابزارهای مدرن سخت افزاری و نرم افزاری حوزه فناوری به جای سیستم های سنتی و دستی.
8⃣ اجرای سریع و دقیق دستورالعمل های فنی ارجاعی از دانشگاه در زمینه های تایمکس مرکزی، اچ آی اس، پکس، فرآیندهای مالی، بیمه ای و اداری، کنترل پرسنل، آمار و داده ها و سایر امور.
روابط عمومی بیمارستان آیت ا... طالقانی (ره)