اخبار

برگزاری آئین تکریم و تقدیر از دکتر فرشید رییسی و معارفه دکتر خسرو فرهادی

برگزاری آئین تکریم و تقدیر از دکتر فرشید رییسی و معارفه دکتر خسرو فرهادی

 درمورخه 95/5/17 درسالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی مراسم تودیع وتقدیر از دکترفرشید رئیسی ریاست سابق ومعارفه دکترخسرو فرهادی ریاست جدید مرکز باحضوردکترساره محمدی معاونت محترم درمان،دکترشهرام بیدهندی مدیریت محترم درمان،دکتر علی اکبر ویسی رایگانی مدیرمحترم پرستاری دانشگاه،مهدی محمدی مدیرمحترم روابط عمومی دانشگاه،مدیریت وپرسنل بیمارستان طالقانی وسایر مراکز برگزار گردید.

درابتدای مراسم دکتر رئیسی گزارشی از عملکرد خویش در مدت ریاست مرکز ارائه نمودند.درادامه ایشان افزودند یکی از مسائلی که از روزهای اول ورود به بیمارستان مورد توجه قرار دادم اعتباربخشی به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه بود که پس از تلاش بسیار از سوی مجموعه همکاران سطح بیمارستان از درجه ۲ به درجه یک ارتقا یافت.وی افزود: بنده شخصاً به مدیریت فردی اعتقادی ندارم و معتقدم که مدیریت بیمارستان باید تیمی دنبال شود و همانطور که زیرساخت‌های تعالی بیمارستان در سال ۹۵ تعریف شده امیدواریم با مدیریت جدید و تلاش همکاران اهداف تعریف محقق شود و به سمت رتبه یک برتر شدن پیش برویم.

دکتر رئیسی ادامه داد: کی از بحث برانگیزترین مسائلی که بنده در ابتدای تحویل بیمارستان با آن مواجه شدم بحث پروژه‌های بیمارستان آیت‌الله طالقانی بود اقداماتی انجام شده اما به دلایلی آیین نامه مالی معاملاتی رعایت نشده بود و ما با پروژه‌های اتمام یافته یا در حال اتمامی مواجه شدیم و مسائل بسیاری در بحث قراردادها از جمله بحث ژنراتور بیمارستان بود و با تلاش بسیار در کمتر از یک ماه و نیم ژنراتور راه افتاد و مشکل برق بیمارستان  رفع شد.

وی افزود: همسایه ما بیمارستان امام علی(ع) با مشکلات بسیاری در بحث برق بیمارستان مواجه است و خوشبختانه با تجهیز بیمارستان آیت الله طالقانی به سیستم برق دو سویه وضعیت خوبی برقرار و ارتقا کل سیستم برق بیمارستان انجام شد.

ایشان بیان کرد: امروز زیرساخت‌های بیمارستان در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: در زمان حضورم در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه ۴ هدف کلی را مد نظر قرار دادم و در مسئله اول ارتقا بیمارستان از سطح ۲ به سطح یک انجام شد.

وی ادامه داد: زمانی که بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه را تحویل گرفتن بیش از ۱۰ میلیارد تومان تراز منفی داشت و ۸ میلیارد تومان از پول تصادفات که از وزارتخانه به نام بیمارستان طالقانی آمده بود در دوران قبلی ریاست دانشگاه به دلایلی خرج شده بود و مشکلاتی به وجود آورد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز تراز بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه مثبت شده، تصریح کرد: مسئله مالی بیمارستان ارتباطی به ریاست فعلی دانشگاه نداشت اما با کمک و عنایتی که ریاست فعلی داشتند که مجموع ۸ میلیارد ۳ میلیارد تومان از بدهی های ما را پرداخت کرد.

وی قانونمند کردن بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه را سومین هدف مهم خود در دورات مدیریت عنوان کرد و افزود: رعایت قوانین ادارای و مالی مهمترین تاکید بنده در این بیمارستان بود و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شد و تمام قراردهای اینجانب با کاملا از مسیر قانونی بوده و امیدواریم این رویه مثبت ادامه یابد و به گذشته برنگردیم و خوشبختانه امروز از نظر مالی و معاملاتی و نظم اداری حاکم بر بیمارستان در وضعیت خوبی قرار داریم.

حفظ مقوله حقوق بیمار و جلوگیری از ارجاعات غیرقانونی از بیمارستان آیت الله طالقانی به بخش خصوصی از دیگر اقدامات مثبت دکتر رئیسی در دوران مدیریت بیمارستان بود که وی در اینخصوص توضیح داد؛ وزارتخانه بودجه پروژه‌ها را مصوب می‌کند و همه این‌ها برای رفاه حال و خدمت به بیماران است.

دکتر رئیسی افزود: آبسه چرکین و قدیمی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه وجود داشت بیماری که وارد این بیمارستان می‌شد یا روز اول با زبان خوش باید به بخش خصوصی می‌رفت یا آنقدر بیمار را نگه می‌داشتند تا زندگی خود را برای فراهم کردن هزینه درمان بفروشد .

وی گفت: ما سعی کردیم با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقداماتی انجام دهیم در گام اول ۹۵ ضریب اشغال تخت‌های ما از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و اتاق های عمل ما به دلیل ازدحام بیماران به حالت انفجار  رسید و بیماران زیادی پذیرش شدند و امیدواریم دکتر فرهادی این راه را ادامه دهد.

رئیس سابق بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه افزود: روزگار مدیریت فردی به پایان رسیده است و باید همگی به ایشان کمک کنیم..درپایان دکتر رییسی ضمن تشکر از پرسنل محترم مرکز برای همه آرزوی موفقیت نمودند.

درادامه این مراسم دکترمحمدی معاونت محترم درمان دانشگاه علو پزشکی ضمن تبریک دهه مبارک کرامت ازطرف خود ونیز ریاست دانشگاه ازخدمات ارزنده دکتر فرشید رئیسی تقدیر وتشکر نموده و دکتر خسرو فرهادی را به عنوان ریاست جدید بیمارستان طالقانی معرفی نموده وبرای ایشان آرزوی موفقیت نمودند.درادامه ایشان اعلام نمود که همه باید با فکر و ایده برای هدفی مشترک که همان جلب رضایت بیماران است تلاش کنیم.و ارتقا سطح ایمنی و جلب رضایتمندی بیماران را مهمترین هدف در این بیمارستان برشمرد و گفت: مدیریت یک مجموعه درمانی به تنهایی ممکن نیست و باید با مدیریت تیمی کارها را پیش برد.وی ابراز امیدواری کرد: بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه با این قدمت و پیشینه‌ای که دارد به جایگاه حقیقی خود دست یابد.

پس ازآن دکترخسرو فرهادی ضمن تشکر وتمجدید از خدمات ارزنده دکتر رئیسی اظهار داشتند که رهنمودهای دکتر رئیسی برایشان چراغ راه است.ایشان بااعلام اینکه به کارجمعی معتقداست همکاری همه پرسنل را برای ارتقاء جایگاه مرکزخواستار شدند.درادامه افزودند که پذیرش مسئولیت ریاست بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه از سوی بنده فی‌البداهه و بسیار سنگین بود اما با توجه به شرایطی که ایجاد شده مسئولیت را پذیرفتم.

وی با اشاره به سابقه ۱۸ سال فعالیت خود در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه گفت: یکی از مسائلی که نیاز به توجه دارد بحث اورژانس بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه است و پروسه‌ای پیچیده محسوب می‌شود و اورژانس بیمارستان را ویترین بیمارستان دانستند .دکتر فرهادی تجهیز وراه اندازی اتاق عمل،راه اندازی ICUتوراکس مرکز، حضور منظم متخصصین و ویزیت بیماران در درمانگاه، افزایش تجهیزات و مرمت نمودن بخشهای درمانی مرکز،بحث هتلینگ،ایجاد همراه سرا برای همراهان بیماران و تلاش در جهت پرداخت مطالبات پرسنل را از مهمترین برنامه های خود اعلام نمودند.

دکتر فرهادی به مشکل کمبود نیرو در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه اشاره و بیان کرد: در این بیمارستان با مشکل کمبود نگهبانان و پرستاران مواجهیم.

وی خواستار کمک برای رفع مشکل بخش خون در این بیمارستان شد و افزود: در این بخش نیز به فضای بهتری برای ارائه خدمت نیاز داریم و نیز حضور نیروهای متخصص و اعضای هیئت علمی  دانشگاه در درمانگاه بیمارستان آیت‌الله طاقانی مورد تاکید ما است و امیدواریم محقق شود.

دکتر فرهادی با بیان اینکه هتلینگ بیمارستان نیاز به بررسی مجدد دارد، اظهار کرد: احداث یک همراه سرا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه در دستور کار قرار دارد و برای این مهم فضا و بودجه مشخص در نظر گرفته شده است.

درپایان این مراسم ازطرف ریاست دانشگاه ونیز پرسنل مرکز هدایایی به رسم یادبود به دکتر رییسی اهدا ونیز ابلاغ سرپرستی مرکز نیز به دکتر فرهادی تقدیم گردید.

                                                  معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه 
                                                  دکترفرهادی                                                   معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه
                                                  معارفه 

 

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید