اخبار

آموزش آشنایی با مضرات مکمل های ورزشی در دبیرستان ورزش و تربیت بدنی کرمانشاه

آموزش آشنایی با مضرات مکمل های ورزشی در دبیرستان ورزش و تربیت بدنی کرمانشاه

اداره تحقیق، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جلسه آموزشی آشنایی با مضرات مکمل های ورزشی در دبیرستان ورزش و تربیت بدنی کرمانشاه برگزار کرد.

در این جلسه که صبح امروز(یکشنبه 6 آبان) در دبیرستان دولتی ورزش و تربیت بدنی کرمانشاه برگزار شد، دکتر وریا رحیمی رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آموزش مضرات استفاده غلط از مکمل های ورزشی و داروهای نیروزا پرداخت.

وی گفت: متاسفانه جوانان ما بدون آگاهی و با تجویز غلط برخی از مربیان باشگاه های بدنسازی اقدام به مصرف داروهای هورمونی و نیروزا می کنند که در دراز مدت منجر به وارد آمدن آسیب های جدی به سلامت این جوانان می شود.

دکتر رحیمی افزود: با توجه به حساسیت این داروها به هیچ وجه هیچ باشگاه و یا فروشنده ای مجاز به تجویز و عرضه این محصولات را ندارد و فقط مکمل های ورزشی را با تجویز پزشک متخصص و از داروخانه ها تهیه کرد.

در پایان برنامه سوالاتی در خصوص تغذیه اصولی در وررزش و نیز مکمل های ورزشی مطرح شد و به سه نفر از دانش آموزانی که پاسخ صحیح را ارائه دادند جوایزی اهداء شد.

۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید