اخبار

تلفیق ابتکار و تخصص در جراحی

بیمارستان طالقانی کرمانشاه. بیمارستان طالقانی کرمانشاه مرکز ترومای غرب کشور دانشگاه علومی پزشکی کرمانشاه مرکز ارتوپدی کرمانشاه

بیمار مرد جوانی بود که به علت تصادف دچار شکستگی همزمان اینترتروکانتریک و شفت فمور چپ شده بود به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه انتقال داده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

🔹این بیمار می بایست طی چند مرحله تحت عمل جراحی و پلاک گذاری مجزا در ناحیه اینترتروک و شفت قرار گیرد اما با ابتکار و تخصص در یک مرحله توسط دکتر علی موسی پور(فلوشیپ زانو) و رزیدنت پرتلاش ایشان دکتر سامان نجاتی(رزیدنت ارتوپدی) و مهرداد چهری تکنسین ارشد اتاق عمل تحت عمل با پروتز long PFN قرار گرفت.

🔹اقدامات بیهوشی و ریکاوری نیز تحت نظر دکتر همت پور(متخصص بیهوشی) و مینایی کارشناس بیهوشی انجام شد و جراحی با موفقیت به پایان رسید و حال عمومی بیمار بسیار مطلوب است.

🔹 لازم به ذکر است که این عمل تحت c.arm و روی فرکچر تیبل و با برش بسیار کم انجام شده که احتمال جوش خوردن استخوان را بسیار زیاد میکند.

🔹در صورت انجام پلاک گذاری که شیوه رایج و قبلی این گونه عمل ها است، برش های جراحی بسیار وسیع و با چندین مرحله عمل انجام می گرفت که احتمال جوش نخوردن نیز بالاتر می رفت.


عمل
عمل

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید